Ruchy społeczne a social media

Kiedyś, ruchy społeczne zdobywały swoich zwolenników poprzez happeningi, spotkania lub rozdawanie ulotek. Tylko duże ruchy przebijały się do mediów. Obecnie, nawet najmniejsze stowarzyszenie działające lokalnie może dotrzeć do szerokiej grupy ludzi. Dzieje się to dzięki mediom społecznościowym.

Wystarczy, że dana organizacja założy swój oficjalny profil, na którym będzie umieszczać informacje o swojej misji, statucie i akcjach, jakie zamierzają przedsięwziąć. Wówczas, kiedy ich profil zostanie „polubiony” przez jakąś osobę, jej znajomi zobaczą to na swojej stronie głównej i również mogą się zainteresować tym tematem. Dodatkowo, istnieje opcja wysyłania zaproszeń do osób, które mogą być zainteresowane wzięciem udziału w konkretnej akcji. Dzięki mediom społecznościowym rozwija się więc oddolna inicjatywa obywatelska – propagowanie idei nigdy nie było tak proste.

Aby jednak odniosło to skutek, trzeba dbać o częste aktualizacje i odpowiadanie na komentarze.

komputery stacjonarne finanse.bankowość.net.pl